legend +

Konopné semienka lúpané 250g

4,19 €

Konope 250g

Nový produkt

10 položky

- +

Pridať do obľúbených

Konopné semienka lúpané 250g

Konopné semienko je vraj najzdravšie a najkomplexnejšie potravinou pre ľudský organizmus, už Budha to hovoril. Konopné semeno obsahuje ideálny pomer nenasýtených mastných kyselín, vzácne proteíny, vitamíny a minerály. Chráni srdce a obehový systém a podporuje prirodzenú obranyschopnosť tela . Vybrali sme pre vás najkvalitnejšie konopné semienko - lúpané i nelúpané, ktoré má pôvod v Európe.

Jedným zo súčasných zdravotných hitov je obľuba konopného semienka, ktoré obsahuje veľké množstvo látok dôležitých pre naše zdravie. Konopné semienko pochádza z tzv. Technického konope. Technické konope je odroda rastliny Cannabis L Sativa, pochádza z Ázie, kde bola oddávna dôležitou súčasťou jedálnička. Z Ázie prišla do Európy, kde sa tiež jej semienka stali súčasťou jedálnička, ale bolo tiež využívané v priemysle pre technické účely. Spoločne s ľanom sa konope vo veľkom množstve pestovalo až do 19. storočia, než bolo vytlačené lacnú zámorskú bavlnou. Svoju úlohu zohrala v súčasnosti aj médiá, vďaka ktorým zákazníci hádže všetko konope do jedného vreca ako zakázanú drogu.

Treba si ale uvedomiť, že technické konope totiž neobsahuje THC alebo ho obsahuje len v tak malom množstve, že nemôže ovplyvniť vnímanie ani pri konzumácii väčšieho objemu. Dnes sú semienka z technického konope bežne dostať v predajniach s biopotravinami.

Z hľadiska obsiahnutých látok konopné semienko obsahuje nenasýtené esenciálne mastné kyseliny, teda kyselinu gama linolénovú a kyselinu olejovú. Pomer medzi oboma nenasýtenými mastnými kyselinami omega-3 alfa linolénová a omega-6 linolová kyselina je v semienku 1: 3, čo je pomer blízky pomeru v našom organizme. Tieto dve kyseliny sú dôležité pre správny vývoj a fungovanie mozgu, reprodukčné systémy a metabolizmus.

Konopné semienko je tvorené z 25% bielkovinami, z 31% tuky az 34% cukry. Uvádza sa, že obsahuje až 20 aminokyselín. Aminokyseliny sú stavebnými kameňmi bielkovín, sú nevyhnutné pre stavbu svalového tkaniva a sú nevyhnutné pre udržanie zdravého imunitného systému. Ďalej obsahujú chlorofyl, lecitín, fytín a kyselinu cannabidiolovou so silným baktericídnym účinkom. Z vitamínov vitamíny zo skupiny B , ďalej vitamín A , C , E . Z minerálov obsahuje horčík , železo , vápnik , zinok , jód , chróm, striebro, síru, fosfor, draslík a ďalšie.

Konopne semienko obsahuje tiež vzácnu omega-6 gama-linolovú kyselinu, ktorá tiež, rovnako ako ostatné spomínané esenciálne mastné kyseliny, pôsobí pozitívne na pokožku.  Ďalej je doporučované pri chorobách srdca a obehového systému a pre lepšiu pamäť.Všetky tieto mastné kyseliny sú významné pre rad pochodov v našom organizme. Sú významnou súčasťou bunkových membrán. Pomáhajú udržiavať hormonálnu rovnováhu, zabraňujú poškodeniu pokožky (vysúšanie a tvorba šupín) a lámavosti vlasov.

Konopné semienko sa môže užívať ako pri prevencii, tak pri vystavení fyzickej a psychickej záťaži. Pomáha regulovať hladinu cholesterolu, posilňuje imunitný systém, pomáha udržiavať zdravú pleť, vlasy, dodáva energiu a posilňuje svalovú hmotu. Tým, že pomáha udržiavať zdravú pleť, je možné ho odporúčať pri chorobách, ako je lupienka alebo ekzém.

Niektoré zdroje konopné semienko odporúčajú aj pre pacientov trpiacich Parkinsonovou chorobou. Rovnako je doporučované športovcom vzhľadom k vysokému obsahu bielkovín. Jej sa tak, že sa namočí a naklíčené sa dáva rovno do šalátu alebo jedál. V obchodoch so zdravou výživou si môžete kúpiť lúpané konopné semienko, ktoré sa dá jesť bez namáčania (šupka sa dá tiež konzumovať, ale niekomu môže vadiť jej chuť či tvrdší konzistencia). Dajú sa pridávať v podstate do všetkého (je možné ich jesť samotná ako oriešky), rozmixované s vodou vytvára dobre chutnajúce mlieko (s ovocím potom príjemný kokteil). Ako súčasť jedálnička je možné odporučiť ovocný šalát zasypaný lúpaným semienkom a pokvapkaný citrónom.

Namiesto nezdravých zemiačikov môžeme jesť pražená konopné semienka ochutená soľou či korenená, sladko chutia obalená v karamelu. Pražením (podobne ako pečením) sa ale stráca nenasýtené mastné kyseliny a ďalšie cenné zložky.